Saturday, July 09, 2005

Oei, die Baltics! (met permissie)

Met huiselijke permissie was ik vandaag in de gelegenheid om mijn ogen de kost te geven. Gisteren was er nog een item op de BBC of CNN geweest over de overdaad aan beauties in Riga. De verslaggever ter plaatse had zijn verbazing over de Letse hoofdstad op tv wereldkundig gemaakt.
Berichtgeving is leuk voor aanname, maar ik vind dat je het af en toe ook moet controleren. De temperatuur op controledatum 9 juli was 27 gr C. Dat stond mijn onderzoekje niet in de weg. Integendeel!

Wel een groot woord , onderzoek. Ik ben eigenlijk meer op zoek gegaan naar een maat voor de hoeveelheid van de schoonheid. Hoeveel kun je er in een foto vangen? Richt op één van de vier windrichtingen en als je "er" vier hebt druk je af met je camera. Het moeten dan wel vier echte zijn anders telt het niet. Heel eenvoudig.

Riga mag dan de naam hebben. Vandaag werden de bovenstaande criteria niet gehaald. Deze uiterst kritische blogger mocht al een maandje achtereen in Kaunas, Lihuania, vertoeven. Daar werd ruimschoots aan de windrichtingen-methode voldaan. Daardoor lag de lat voor de dames uit Riga te hoog. Sorry.
(Photos: Leica Digilux 1)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home